14 december 2008

En engel

Da jeg for et par dage siden var ude og juleshoppe i en Tiger-butik faldt jeg over en film som jeg havde set flere år inden autisme var et begreb jeg skænkede en tanke.

Filmen hedder "En engel ved mit bord" og er en biografisk skildring af forfatterinden Janet Frame. Hun blev fejldiagnosticeret med skizofreni som ung og det var der mange med autisme og asperger der blev dengang. Jeg er ikke den eneste har på fornemmelsen at det ikke er helt ved siden af at tænke i autismespektret i stedet. Se filmen, den er god - og billig. Desværre har jeg ikke læst noget af Janet Frame, men det når jeg nok i det nye år. Og hermed ønskes I alle en rigtig glædelig jul.



P.S. Min PC er gået ned, så derfor er jeg måske lidt mere offline end normalt.

1 kommentar:

X@Mor sagde ...

Også god jul til Jer 3