03 april 2010

WAAD


Ja, i går var det så World Autism Awareness Day og jeg var med Landsforeningen Autisme inde og se Superbror. Med en såkaldt højtfungerende datter som tilmed er enebarn var det ikke en film jeg i særlig høj grad kunne identificere mig med, men jeg endte i hvert fald med at blive glad og taknemmelig for at min datter netop er enebarn for de der søskendeproblemer kan vist næsten overskygge vanskelighederne ved selve autismen.

Ja, jeg gjorde ikke andet ved World Autism Awareness Day i år og denne hjemmeside har jeg vist også forsømt en del, men nu kan I regne med at jeg er tilbage igen.

2 kommentarer:

hjemmemortil9 sagde ...

Åhhh Mona - nu kan der jo være 1000 årsager til at din dejlige datter er ene barn - men film eller ej, så får du min ALLER ALLER størtse anbefaling af at give hende og dig og jer muligheden for at få søskende.... gør det hvsi I på nogne måde kan! Jeg stille alle mine børn til din disposition for anmeldelse af hvad det betyder for dem, for os og for hver af os som individ at være i familie med en autist! Lad ikke dne der films anskuelser være din eneste reference for at undlade at give din datter søskende og dig flere børn.... lov mig det! MIDT I VANSKELIGHEDERNE LIGGER MULIGHEDERNE (albert einstein)

Mona sagde ...

Jeg lover. Egentlig ville jeg rigtig gerne have en masse børn, ligesom dig, men sådan blev det så ikke og så prøver jeg vel bare at få det bedste ud af det.

Det er i øvrigt et godt citat du deler med mig der.

Når det så er sagt så er det en film om den såkaldte søskendeproblematik - et udtryk som i dine ører måske lyder lidt som ordet 'ældrebyrden' lyder for de ældre.