24 maj 2007

Ikke lige min morgen

Her kl. 5 om morgenen vågner jeg og er bare så ked af at min søde og nemme 4 årige datter ikke længere er ønsket i børnehaven sammen med almindelige børn. Hvad har hun nu gjort galt? Og hvorfor skal hun straffes, fordi hendes forældre var så dumme at lade det undersøge, dengang nogle fik mistanke om at noget var galt i hendes udvikling.

Vi regnede med at få at vide at hun ingenting fejlede - udover at hendes sprog var lidt forsinket. I stedet fik vi at vide at når man kommer der, på børnepsykiatrisk afdeling, så får man med garanti en diagnose med hjem. Vi regnede også med, at hvis hun så fik en diagnose, så var der nogle der ville lytte til os og gøre noget for hende. I stedet behandler folk hende nu som om hun smitter eller som om hun var af glas og os som hysteriske forældre, der ihvertfald ikke skal tages med på råd.

Jeg har fortrudt, at vi fortalte folk om hendes diagnose. Nu går hun herhjemme sammen med mig. Hvordan finder jeg en børnehave der vil tage godt imod hende og behandle hende som en lille pige sammen med andre små børn. Pga. den etiket hun har fået påklistret, får hun ikke længere en almindelig barndom. Det i sig selv vil vel have betydning for hende udvikling.

Og jeg føler mig inderligt ensom med mine tanker og følelser.

Ingen kommentarer: