01 juli 2008

Ryd op

Katinka har det godt i sommerhuset og mens hun hygger sig med fætre og bedsteforældre rydder vi op i alt det der forhindrer os i at tænke og handle frit.

I går rydde vi ud på loftet og jeg kunne tydeligt huske hvordan jeg havde det sidste gang jeg ryddede op deroppe. Det var lige mens Katinka var under udredning og lige i den tid hvor følelserne var allerværst. Jeg sad og græd over babytøjet og bange anelser for hendes fremtid.

Jeg var spændt på om følelserne ville komme igen, men heldigvis var det nu kun minder om skuffelser der ikke gik i opfyldelse. I disse dage er jeg fuld af håb for at hun nok skal klare sig i verden.

Vi har kasseret fire sorte sække med legetøj hun er vokset fra og vi har fyldt fire klare sække med legetøj som skal glæde andre børn. Jeg har sorteret hårdt ud i babytøjet.

Jeg har givet mig god tid til at være sammen med hende da hun var lille. Jeg har nydt det. Katinka er ikke længere en baby. Hun er en stor pige. Og jeg er mor til en stor pige.

2 kommentarer:

Handymor sagde ...

hej Mona

I får da en fantastisk ferie. Både Katinka i sommerhus og jer derhjemme. Man skal absolut ikke undervurdere hvor stort behov man har for at holde fri, med sådan en størrelse i huset. Jeg har været så letsindig i dag, i vores ferie, at tage sønne med til reception.....med taler og sådan. Pyha, dejligt med en ½ times køretur bagefter, hvor man er helt sikker på HVOR han er og HVAD han laver. Glæder mig vildt til jeg skal være hjælper på festival. Det er min helt egen fri-ferie.
håber i nyder dagene uden katinka. Det er vigtigt og man må gerne nyde at nogen andre tager sig af guldklumpen.
kh. Handymor

Anonym sagde ...

Tillykke med projekt ryd op! Det er hårdt at rydde op/ud i fortiden. Alle de ting - alle de minder. Det er noget jeg selv har gevaldig svært ved. Men det skal gøres...selvom det måske vil koste nogle tårer...Men al den plads det giver, når man har fået det gjort! Jubii!

Og ja - hun ER en stor pige nu. Og hun skal nok klare sig i verden.