07 juli 2008

Struktur

I går kom Katinka hjem igen og jeg glædede mig til at gøre ting sammen med hende. Men jeg har glemt hvor svært det er at gøre ting sammen med hende der ikke lige er noget hun har bestemt. Jeg havde glæder mig til at rydde op på hendes værelse sammen med hende, men niksen. Hun ville have at jeg skulle læse højt. Det blev som hun ville. Jeg tænkte lidt over hvad der gik galt. For det første har jeg brug for at have orden omkring mig. For det andet så er det måske helt uoverskueligt for hende at rydde op på hendes værelse, når tingene ikke har en plads. Så i morges tog jeg i Superbrugsen og købte 18 af de der klodskasser der er på tilbud pog så har jeg ellers ryddet op til den store guldmedalje i dag mens Katinka var i børnehave. Da hun kom hjem var alle ting ordnet i kasserne på hylderne. Vi satte os så på gulvet og tog en kasse ned af gangen og blev enige om hvad det var der var i kassen og så skrev vi det på manillamærker som vi bandt fast.



Sådan kom det til at se ud. Ikke særligt charmerende efter min smag, men praktisk og Katinka sagde mange gange at det var flot.

I dag valgte hun at lege med disse her:


Det bliver spændende at se om hun får bedre lege ud af det. Ihvertfald tror jeg det bliver lettere at rydde op også for Katinka.

Ingen kommentarer: