07 juli 2008

David Militello

I America's got talent kan man opleve 9-årige David Militello. Man kan mene hvad man vil om den slags konkurrencer. Og om at udsætte børn for den slags. Det har jeg også meninger om. Men grunden til at jeg nævner David her, udover at han er endnu et barn indenfor autismespektret, er, at han kunne synge før han kunne tale. Det samme var tilfældet for Katinka. Vi har en lille teori om at det har hjulpet Katinka gevaldigt med at udvikle sit talesprog at vi har sunget så meget herhjemme sammen med hende.

Hør også David her:

2 kommentarer:

dianne sagde ...

Hej.
Ja, at synge, tro jeg også på er en af de hel rigtige måde at indlære sprog på. Den kunne måske være en ide, at prøve at undersøge lidt om Petø- pædagogik, som gå ud på at træne kropsbevidsthed, motoriske funktioner, opmærksomhed, via bland andet sang.
Med venlig hilsen dianne

Anonym sagde ...

Thanks. I loved it. Jeg er ikke så god til at følge med i TV programmer, så jeg havde ikke set det før.

Ligeså fantastisk som drengen der spiller basketball og blev årets sportssensation - Jason (?)

kh Gitte