21 marts 2009

The AuRoRA Project

AuRoRA Projektet på Hertfordshire Univerity studerer om og hvordan robotter kan blive et stykke legetøj, som kan udfylde en lærende og terapeutiske rolle for børn med autisme.



Jeg kommer til at tænke på et mareridt jeg ofte havde som barn. Men på den anden side, hvis man kan spare nogle støttetimer på den måde, sååååe?

Nej helt ærligt, hvis det bare er ment som et stykke, dyrt legetøj, så ser jeg ikke noget problem i det, snarere muligheder. Hvad synes du?

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Min egen personlige holdning er at man så vidt muligt skal lære barnet at opleve og føle den "normale" verden. Her tænker jeg i sær hvis barnet er det man betegner normalbegavde, hvilket begge mine drenge er. Jeg kan ikke rigtigt få øje på det der skulle være godt for et barn med autisme at lege med et stykke mekanisk legetøj. Der imod ser jeg computeren som værende det mest ideele i det barnet mere naturligt bevæger sig rundt i den "normale" verden. Jeg tænker på kommunikation, at kunne åbne sig op uden hæmninger og det har givet styrket mine drenge socialt og gjort dem meget mere frie. Mine ene dreng falder i dag udenfor spektrum på det sociale område og den anden er stærkt på vej i samme retning.