15 marts 2009

Kreativitet

Jeg kikkede på Kaspers hjemmeside, som Sårbarhedstesten og Dianne ledt mig hen til og jeg blev helt fascineret af Kaspers flotte spaghettibilleder. De er virkelig flotte!

Så kom jeg i tanke om at jeg har læst et afsnit om autistiske børns tegninger for nyligt i Hanne Bistrup: "Børnetegninger".

Desværre er afsnittet meget lidt konkret, der står noget med at autistiske børn tegner på en særlig måde. At de mindre børn tegner meget stereotypt og kan hænge fast i farvespor, hvis de ikke bliver bremset. De ældre børn, hovedsageligt drenge elsker at tegne konstruktionstegninger og fabulerende tegninger, hvor de selv kan konstruere en historie. Og at de er optaget af skeletter og tarmsystemer.

Jeg kunne godt tænke mig at vide mere om emnet så jeg google og blev naturligvis ledt af sporet da jeg faldt for dette billede og tankerne bag:



Det lader til at der er en hel flok der er kreative for autisme. Craftism hedder det vist.

Jeg skriver mere om autistiske børn tegninger en anden god gang.

Ingen kommentarer: