18 august 2008

Barnet der lagde guldæg

"Vi har hørt, I mangler penge - kan I have en autist mere? I får den højeste pris."

Fra en artikel i Information, som jeg overså pga. sommeren. Læs den!

Da jeg gik i skole læste vi en novelle om en dreng der kan forudsige lottotallene når han sidder og gynger på en gyngehest og kommer i en slags trance. Det er sådan jeg husker novellen og jeg ved ikke om det har noget med autisme at gøre for jeg kan desværre ikke huske hvem forfatteren var eller hvad novellen hed.

Men jeg tænker tit på hvor mange penge der er i autisme eller handicap i det hele taget. Og hvor få penge der er til det, der virkelig gør en forskel for dem. F.eks. hørte jeg i går at en fast chauffeur, som mange af børnene har i København, får 1000 kr om dagen for at køre barnet de to ture mellem hjem og specialplads. 1000 kr! Hvad bliver det på en måned? 20.000 kr. Ville det ikke give bedre mening, at de penge f.eks. gik til en pædagogisk indsats i nærmiljøet? Jeg får helt god samvittighed over at have sparet statskassen for de penge, fordi jeg pga. arbejdsløshed har kunnet hente og bringe Katinka selv med metro og bus helt for egen regning. Meeen, hvis du har en pædagogmedhjælperstilling til mig i København, så skal du endelig sige til!!

Og hvad med alle de kvaksalvere der forsøger at bilde forældrene ind at de har en kur og tager sig godt betalt.

Der er penge i skidtet...

4 kommentarer:

Mona sagde ...

Gitte, jeg søger dem allesammen og får ikke engang afslag. Hører intet.

Jeg mente hvis du HAR en pædagogmedhjælperstilling til mig.

Ja, jeg har set den, men husker ikke ret meget.

X@Mor sagde ...

Det er desværre ikke en undtagelse, hører jeg - og nej, det har jeg desværre ikke :o(

Anonym sagde ...

specialbørnhaven spiren for børn med autisme søger tilkaldervikar, men den ligger i nivå.
held og lykke.

Handymor sagde ...

Hej

HAr hørt fra pålidelig kilde, at de mangler vikarer på glostrup Observationshjem. Det er er "småbørns hjem" hvor de udreder eller laver pæd./psykologiske undersøgelser, inden børnene skal videre i systemet. Det er shaken babies, ADHD, omsorgsvigt og lign. i en stor pærevælling.
hilsen Handymor