15 august 2008

Måske har vi glemt at fortælle hende det

I stedet for gang på gang at sige "se på mig" til Katinka, kunne det være at vi simpelthen skal forklare hende den overordnede regel om at man skal se den man taler til i øjnene. Det var noget jeg tit fik at vide da jeg var barn, men det lader til at den slags almene adfærdsregler er gået af mode? Måske skal vi også forklare hende at man skal svare når nogle spørger om noget. Hvor finder man en oversigt over de her uskrevne regler for god opførsel? For pludselig giver de mening. Og begge dele er vist helt velegnede til sociale historier.

PS: Englesind.dk er heldigvis oppe igen. Med flere opdateringer. Sofie kan lide manga! Det er da en god og sund interesse. Jeg tror jeg vil købe "Min nabo Totoro" til Katinka.

4 kommentarer:

X@Mor sagde ...

Emma Gad har vist en bestseller ude???

Firserdigteren sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Firserdigteren sagde ...

Arrgh! Jeg kan ikke la' vær' med at gi' mit besyv med: Køb Totoro, køb køb! Det er en VIDUNDERLIG film! Jeg elsker den film næsten lige så højt som min søn!

(emsig og bedrevidende) note:

MANGA = tegneseriealbums
ANIME = tegnefilm

- i Japan altså. (undskyld!)

Firserdigteren sagde ...

Hvordan gik det egentlig med cirkus-turen - hvis man må spørge?