14 august 2008

Handikap kickstartede guldeventyret

I Nyhedsavisen kan man i dag læse om Michael Phelps. Ham kan man læse om mange steder i disse OL-tider, men Nyhedsavisen har en vinkel på historien om Michael Phelps som jeg, der egentlig ikke er særligt interesseret i sport, synes er særlig interessant.

Michael Phelps havde ADHD som barn (sådan skriver avisen - som om han er vokset fra det...) ADHD kan være netop det der har givet ham en masse energi og fordi hans mor pga. hans ADHD har lavet stramme tidsplaner for ham gennem hans opvækst så han kunne koncentrere sig om sin svømning har han haft de bedste forudsætninger for at nå dertil hvor han er nu.

3 kommentarer:

X@Mor sagde ...

Jeg har også hørt den med, at nogen er vokset fra deres ADHD. Også fra seriøse kilder.

Handymor sagde ...

jeg har også hørt Phelps omtalt i radioen. Hørte en speaker fortælle at han som barn havde meget hyperaktivitet og at man så fandt ud af at han havde AHDHD. desværre var der ingen der rettede ham, men jeg tillod mig nu at more mig lidt. Jeg har ikke hørt om nogen der voksede fra det, oftere er det, at når børnene får konstateret ADHD, så visser det sig at farmand også har det! De kan selvfølgelig blive bedre til at lære udenad i løbet af deres opvækst- hvis man er opmærksom på problemerne, at det ikke er så tydeligt i voksen livet.
Gad vide om Ritalin er på doping listerne???? det er det jo nok.
(det er et amfetamin-stof- opringelig benyttet til perosner der lider af narkolepsi)
kh. Handy-mor

hjemmemortil9 sagde ...

Øhm... men det er jo bestemt ikke alle med ADHD får Ritalin!
KH Susanne