19 april 2009

Frynsegoder?

Nu nærmer sommeren sig med ture rundt i landet, så måske er det på tide at overveje at bestille et børneledsagerkort. Se, det er et eksempel på at en diagnose faktisk også KAN åbne døre.



Jeg synes det er lidt svært. Det er lidt som at indrømme at Katinka er handicappet. Men det er hun jo, det er meget grundigt undersøgt, så hun har vel ret til sådan et ledsagerkort?? Eller? Det er vel også et samvittighedsspørgsmål. Giv mig nu lov, ikk? Giv mig de gode argumenter.

4 kommentarer:

X@Mor sagde ...

Du sparer nogle penge. Kortet følger barnet, dvs du kan lade Katinka følges med andre + kortet.

X har et ledsagerkort. Det har hans far sørget for. Det er da fint, synes jeg.

Mona sagde ...

Tak, men jeg søger gode argumenter, der er baseret på at Katinkas handicap berettiger en særbehandling. Ikke argumenter der er baseret på at det er fornøjeligt for mig og godt for min økonomi, for det har jeg jo regnet ud.

Anonym sagde ...

Hvis Katinka har svært ved at stå i kø, hvis hun stresser over lange ventetider (angstprovokerende) osv, er ledsagerkortet en rigtig god idè. Jeg har ikke skaffet mig èt endnu til min datter der har diagnosen Infantil autisme, da vi ikke har de helt store problemer (endnu?) mht at vente i en kø. Hun fik et armbånd til Bakken da vi var der og fik brugt alle ti ture ved Mariehønen, på lige fod med de andre børn der stod og ventede :-) Men derfor er hun alligevel meget autistisk på andre måder. Det er jo meget forskelligt fra barn til barn, hvor deres stærke og ikke så stærke sider ligger ;-) Kunne et ledsagerkort eks få hende til at beslutte sig for noget hurtigere end en halv time, havde jeg straks anskaffet mig èt :-D
Kate.

moren sagde ...

Hmm, jeg vidste slet ikke sådan noget fandtes. Jeg gætter på at det mest er et argument over for dig selv du har brug for. Hvad med at Katinka har ekstra meget brug for nogle gode oplevelser, fordi samfundet ikke altid behandler hende ordentligt? Og at I måske har ekstra brug for aflastning, fx ved at andre familiemedlemmer tager Katinka på en god tur i Tivoli. Jeg tror godt jeg kan overbevise mig selv. :-) Men jeg må nu nok vente til næste år, eftersom vi ikke har den formelle diagnose endnu.