20 april 2009

Så er vi hittepåsomme

Så nu er det nu at Katinka ikke længere går i børnehave. Så nu er det nu at vi skal til at finde på. Heldigvis er jeg ikke på bar bund, da jeg før i perioderne mellem børnehaverne og før hun startede i børnehave har passet hende selv, så jeg har egentlig ret godt indblik i hvad byen tilbyder. Bl.a. er der en legestue i Bethlehemskirken for store børn. Jeg ved at vi kan finde andre børn der der skal starte i skole i år.

Der er også Hjemmebørns forum og der kender jeg i forvejen nogle af de andre - og de er sikkert med på et lege.

Alle Katinkas gode venner er med på legeaftaler - ihvertfald i weekenderne. Og inden længe vrimler byens mange vidunderlige legepladser med de nye SFO børn. De er lige netop på Katinkas alder så det skal nok blive lærerigt og sjovt.

I maj kommer programmet der hedder "Børn i Byen". Det er en folder fuld af arrangementer for børn sommeren over.

Lige nede på den anden side af gaden har vi en dejlig bemandet legeplads, hvor vi føler os helt hjemme. Og nede om hjørnet er der en meget udfordrende bemandet byggelegeplads, hvor de tilmed tilbyder at passe børn gratis 3 gange om ugen. Dernede har vi fået lovning på en lille køkkenhave denne sommer. Den skal også dyrkes på den allermest børneappetitlige måde.

Og alle børnekulturhusene og børnebibliotekerne har også gode og spændende tilbud for børn.

Ja, byen har så utroligt meget at tilbyde børn. Og autisme er altså ingen hindring. Og hvis byen ikke rækker så tager vi ud, til Vestamager eller til Valbyparkens naturlegeplads. Eller til stranden som ligger lige her til venstre - i cykleafstand for Katinka, for hun skal jo også lære at cykle denne sommer. Eller vi kan da også tage på rigtig skovtur.

Så det er rammerne, så gælder det bare om at få noget skoleparathedstræning og socialtræning ind i det. Men heller ikke her mangler jeg ideer.

Ingen kommentarer: