14 april 2009

Sørgmodighed

I dag har vi meldt Katinka ud af børnehaven. Det med kolonien, som jeg meget kort har beskrevet lige før påske, var kun den udløsende faktor. Det var det der fik os til at se børnehaven med helt nye øjne. Jeg vil helst vente med at gå i detaljer lidt endnu. Jeg vil nøjes med at sige, at det er vores overbevisning, at børnehaven bevidst har forsøgt at sabotere Katinkas skolestart til august.

Katinka har sidste dag i børnehaven på fredag. Vi søger ikke en ny børnehave til hende, for hun skal i skole i august og har allerede været i alt for mange børnehaver. Det skal nok gå. Vi bor i København og det er snart sommer. Der er mange muligheder.

Jeg føler en stor sorg i hjertet over at Katinkas børnehavetid er slut om få dage og alle hendes fire børnehaver valgte at stille forhindringer op for Katinka, fordi hun har autisme.

1 kommentar:

Den stille pige sagde ...

Jeg kan genkende de sørgmodige følelser omkring overgangen fra børnehave til skole.

Har lige genlæst nogle af de indlæg jeg skrev i forbindelse med at Junior holdt op i sin børnehave i juni 2007 - det var hårdt.