02 maj 2008

DDT - beskrivelsen af barnet - 3

1: Alder

2: Køn

3: Diagnosen:
- infantil autisme
- asperger
- andet

4: Andre diagnoser


5: Social undergruppe:
- fjern
- passiv
- aktiv, men sær
- stiv og formel


5: Sproglige og kommunikative færdigheder?

6: Sociale færdigheder

7: Sanseintegration:
- Vestibulær sans
- proprioceptive sans
- Taktil sans
- gustatoriske sans
- visuelle sans
- olfaktoriske sans
- auditive sans



8: Selvhjælpsfærdigheder:
- Toiletfærdigheder
- Tage tøj på
- osv. osv.



9: Helbred:
- mavetarmproblemer
- hypermobil
- osv.

10: Problemadfærd

- destruktiv adfærd
- selvdestruktiv adfærd

11: Intelligenser - sammenholdt med Temple Grandins subtyper
* Musikalsk intelligens
* Sproglig intelligens
* Kropslig/kinæstetisk intelligens
* Logisk-matematisk intelligens
* Visuel/rumlig intelligens/spatial intelligens
* Den naturalistiske intelligens
* Interpersonel intelligens/social intelligens
* Intrapersonel intelligens/personlig intelligens
* Opmærksomhed og koncentration

og

- Visual thinker mind
Thinks in pictures. Often poor at algebra; good at drawing.
- Music and math mind
Thinks in patterns. Good at chess and engineering. Instantly sees the relationship between numbers that I do not see.
- Verbal logic mind
Poor at drawing and good at memorizing facts or translating foreign languages.



12: Læringsstil
a: Perceptuel
- Visuel - lærer gennem læsning og ved at se på billeder - ord optræder som billeder på den indre skærm.
- Auditiv – lærer gennem at lytte og tale – hørelsen dominerer - ord optræder som sammensatte lyddele.
- Taktil – lærer gennem berøring og ved at tage notater– lærer gennem følesansen - "piller ved tingene".
- Kinæstetisk – lærer ved at bruge hele kroppen – lærer gennem praktiske øvelser – involverer alle følelser i læreprocessen.



13: Hvordan reagerer barnet på årstidernes skiften. Tager det f.eks. udviklingsspring når der er meget sollys?

14: Stærke sider
- talenter
- interesser
- alt muligt andet

15: Barnets personlighed i øvrigt

Ingen kommentarer: