24 maj 2008

Kognitiv affektiv træning

I torsdags var kæresten og jeg til workshop i KAT-kassen. På forhånd var jeg lidt skeptisk. Når jeg kikkede på hjemmesiden forekom det mig umiddelbart meget fortænkt, men der tog jeg fejl. KAT-kassen er et fantastisk redskab der i al sin enkelthed vil kunne hjælpe Katinka rigtig meget til at klare sig. Hun vil stille og roligt kunne lære at lytte til sin krop, sætte ord på sine følelser og forstå de sociale sammenhænge hun indgår i meget bedre. Især hvis vi starter mens hun er så lille at hun tror på at det er en sjov leg vi har gang i.

Jeg fik mange AHA-oplevelser i løbet af dagen. Og jeg kan slet ikke vente med at komme i gang, så det er lidt træls at der i København er ni måneders ventetid på hjælpemidler.

Det er lidt svært at forklare her på bloggen hvad det går ud på, men jeg vil alligevel gøre forsøget, når alle indtrykkene har bundfældet sig.

I mellemtiden så kik her: CAT-KIT

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Mona

Hjælpemidler er fx kørestole, special-designede senge osv i den dur. Og det er en særlig afdeling man søger hos.Og der går 9 måneder.

KAT-kassen er noget du søger om hos egen sangbehandler og der er ca 4 ugers sagsbehandlingstid. Så det er bare med at skyde en ansøgning afsted.

Vi vil gerne have at de bruger KAT-kassen i børnehaven og vi tøver lige lidt nu med ansøgningen, men kun fordi vi ikke ved, om vi forældre skal søge eller børnehaven skal søge et andet sted. Men vi kan låne en kasse til afprøvning, hvis vi bare gerne vil igang nu.

Fortsat god dag,Gitte