14 april 2008

Talking heads

Det der med at læse ansigtsudtryk kan vist være svært for os allesammen. Jeg tror f.eks. at jeg flere gange er kommet til at forveksle mænd der var interesserede i et fast forhold med mænd der var til løse forbindelser. Men det kan åbenbart umiddelbart ses på ansigtet, viser en skotsk undersøgelse. Jeg har bare lidt svært ved lige at sætte ord på hvad der karakteriserer den ene og den anden gruppe. Og hvad for en gruppe der nu lige var til hvad. Fantastisk opdagelse i øvrigt. Det skal nok gøre kærlighedslivet nemmere for rigtigt mange ;-) autisme eller ej.



Hvad gætter du på?

Se svaret på BT

2 kommentarer:

X@Mor sagde ...

Hej Mona :o)

Spektret anser jeg ellers for at være en seriøs informationskilde. Men lige denne her synes jeg er noget sludder. :o)

Ansigtsudtryk og aflæse øjene er meget vigtigt, men er de til seriøse eller løse forbindelser...naaj, den køber jeg ikke. Og der sker bestemt noget forskeligt med een, afh. hvem man står og kigger dybt i øjene.

Og hvad med følelser og udstråling i mødet og kropssprog...?

Ha en fortsat god dag - hej fra Gitte

Anonym sagde ...

Seriøs informationskilde?! Spis lige brød til og tag det med et gran salt.

Ak ja, det der med kærlighed kan nok ikke reduceres til mimik, men et eller andet har de skotske forskere vel ment man kan bruge det til. Eller hvad?